fredag 29 juli 2011

Det utlovade konstverket..

Här kommer då det utlovade konstverket, dvs porträttet på mig. Till stor del målad ur "konstnärens" minne då jag enbart kunde sitta modell i ca 10 minuter innan det var dags att göra iordning sig och ge sig av till läkaren.

Upphängd och klar
Själv vet jag dock inte om jag ser några likheter.....

Läkarbesöket då?
Jo det var väl ungefär det längsta läkarbesök jag någonsin varit på, till stor del gick det ut på att läkaren med pekfingersvalsen skrev en mindre roman i mitt sjukintyg, vilket jag så klart var tvungen att sitta och vänta på.
Det verkade inte finnas några misstankar om malaria eller granulocytär anaplasmos, men däremot envist magsjukevirus eller möjligtvis salmonella. Chansen är alltså mycket stor att jag överlever detta.
Dock är jag sjukskriven tills jag fått svar på prover, då pga smittorisken i och med att jag på daglig basis hanterar patienter.
Läkaren tyckte för övrigt att jag kunde dricka lättöl så att jag rapade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar