fredag 29 juli 2011

Min framtida karriär

Ja, som ni alla vet så är ju Facebook the place where it's happening liksom. Loggar in där ett par gånger om dagen för att se vad mitt sociala nätverk har kommit på för tokigheter de senaste timmarna. En gång om dagen använder jag mig dessutom av en applikation som heter Spåkulan, en mycket bra tjänst för er som vill veta vad som ska hända i närmsta framtiden. En gång stod det exempelvis att jag skulle få ett oväntat tillskott i kassan, och vips en halvtimme senare hade jag vunnit 10 kr på en tia-lott. En annan gång stod det att jag borde städa i hallen eftersom jag skulle få oväntat besök. Självklart kära kula, tänkte jag och städade inte bara hallen utan ställde mig till och med och diskade(!!), och vips ett par timmar senare dyker det upp ett par vänner jag inte sett på länge. Om inte detta är bevis på att man ska lyssna på kulan så vet jag inte vad!
Idag sade iallafall facebook-kulan följande:


Hej Sanja



En äldre herre med skånsk brytning kommer att få betydelse för din framtida karriär.



Denna herre, då jag helt enkelt inte vet några andra herrar med skånsk brytning, även om han nu inte kan vara så mycket äldre än jag, måste ju vara http://fredrik.cafe.se/ . Ska bli väldigt spännande att se just vad han hade tänkt göra för min framtida karriär. Ska väl kanske tillägga att jag är undersköterska, och platsen där jag utövar detta yrke och lovande karriär är ett äldreboende. 
Han kanske har uppfunnit en ny slags tvättlapp, något med knalliga färger och inbyggd tvättcreme? Sen vet jag iofs inte direkt på vilket sett det skulle inverka på min karriär, mer än att man skulle slippa klämma tvättcreme ur flaskan manuellt och på så vis spara 10 sekunder. Å andra sidan, många bäckar små tänker kanske kommunpolitikerna, och fattar beslutet att då vi har sparat in 10 sekunder vid varje tvättmoment så kan vi ju spara in minst en personal/avdelning.

Jaha... Så tack för det då Fredrik Backman! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar