onsdag 3 augusti 2011

Anledningen till att jag nu kommer bli spammad med skräppost.

Följande är en Facebookkonversation. Det är så vi kommunicerar min mor och jag.
Chatten är något redigerad pga the lack of stora bokstäver och ordentlig punktuation. 
Så chattar nämligen vi. 
För övrigt måste min mamma vara en riktig finne i röven för diverse kundtjänsttekniker. Eller så är det kanske jag som skulle vara en jävligt jobbig kundtjänstpersonal.
M= mamma, J=jag...

M -Det funkar ju inte att kommentera i din blogg.

J -Hmm igen?

M -Ja..jag kommenterade i morse o det fanns inte där nu när jag kolla..skrev igen men det funkade inte heller.

J -Ska kolla d när jag skrivit klart mitt inlägg.

J -Det ska gå att kommentera. Kommer det upp nån sån där siffer-eller bokstavskod som du ska skriva in efter att du skrivit klart kommentaren?

M -Nej.

J -Det ska det också göra.

M -Men det gör det inte.

J -Testade att kommentera jag, och det gick. Men det är ju inte så konstigt kanske eftersom jag var inloggad, så loggar ut o testar  (vilket fungerade)

M -Jaha..ja inte vet jag vad jag gör för fel då.

J -Nej jag har ingen aning, testa en annan webbläsare.

M -Men det gick ju förut då en gång ju.

J -Mm, men jag är ingen kommentatorstekniker så jag kan tyvärr inte svara på din fråga, det enda jag kan råda dig till är att testa med en annan webläsare tills jag hunnit kolla igenom olika sätt att lösa det på.

M -Ja jag väntar till du är klar istället.

J -Men är det så svårt att klicka upp firefox eller chrome istället?

M -Ja det är det.

J -Ja men tyvärr verkar det inte som att jag kan lösa problemet just nu, då hjälpcentret inte verkar ha just problemet med kontrollord med.

M -Ok

J -Men jag ska vara snäll och ta bort kontrollordet bara för dig, bara för att du inte orkar klicka upp en annan webbläsare.... Så får vi se om det funkar.

M -Men suck..jag har väl inte så bråttom att kommentera.

J -Nej men nu har vi ju ett problem som vi måste lösa.

  • J- Så nu är kontrollordet borta, testa nu.

    M -Jaja..ok dååå

    J -...

    M -Ja nu funkade det.

    J -Duktig idiot

    M -Vadååå...var väl inte mig det var fel på

    J -Nää, sa det mest som hämnd

    M -Ehh?

1 kommentar: