onsdag 3 augusti 2011

Snorigt

Idag är en snorig dag, bara för att klargöra det.

Nu på morgonen har jag och Herren febrilt letat efter min adventsljusstake hemma hos honom. En väldigt viktig sak att ha så här i början av augusti. I alla fall om man ska lyssna på vad ledningen och antagligen inköpsansvariga på Harrods säger http://www.harrods.com/content/visiting-the-store/news/christmas-world-opens-at-harrods/ . Och enligt dem är jag ju faktiskt en vecka sent ute!

Den egentliga anledningen till att jag ville ha tag på min adventsljusstake var ju iofs att jag skulle vilja ha alla mina saker på en plats när det är dags att börja packa. Lite jobbigt om man tror sig ha packat ner allt bara för att komma på att fan, jag har saker utspridda över hela stan som jag måste ha med! Ok, mina saker är kanske inte utspridda direkt över hela stan, snarare är de väl utplacerade av mig i en lägenhet ca 100 meter bort. Antar att jag inte är det enda kvinnfolk som genomgår det här fenomenet med att inreda hos andra (läs: hos män)

För övrigt har min anmoder mamma fått beundrare. Gårdagen hos henne gick till viss del åt till att fotografera henne från alla möjliga vinklar och vrår. Likt ett litet barn fick man locka och pocka för att hon skulle skratta eller le på korten. Jag stod där länge och väl och grimaserade och pekade på olika saker som kunde väcka hennes intresse. Jag kan ju säga att det kan inte vara lätt att vara småbarnsfotograf!
Hur som helst så fick alla fotografier där hon log eller skrattade raderas, "Jag gör mig bäst när jag ser sur ut" berättade hon bestämt för mig. Möjligtvis så stämmer detta då hon igår kväll, efter att ha visat upp en av bilderna, fick en beundrare som ansåg henne vara vackrare än en blomma och sötare än honung.
En beundrare som dessutom är 15 år yngre än min mor.
Min mamma är alltså en Cougar.

1 kommentar: