lördag 6 augusti 2011

Nazca

Har suttit med min flaska vin och kikat lite på Nazca linjerna i Peru med Google earth, väldigt spännande tycker jag. För er som inte vet vad detta är, så är det ett ställe i närheten av Nazca, Peru, där gigantiska, mystiska formationer är inristade i bergväggar och marken. Så stora att det går inte att se vad de föreställer från marken, utan man måste vara högt upp i luften för att se dem. De föreställer bland annat en apa och en fågel. Vet inte riktigt när de är konstruerade, men innan vår tideräkning = "kristi födelse" iaf.
Vet inte riktigt varför jag kom på tanken att söka efter dessa på Google earth, de flesta av mina vänner som har alkohol i kroppen ikväll är ute och festar, har blivit tillfrågad av flera att följa med.... Men jag sitter hemma och söker på urgamla ristningar.

Hmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar