söndag 7 augusti 2011

Jo förresten

Jag kanske ska uppdatera er om förrgårdagen som blev gårdagen.

I förrgår satt jag ju då hemma och firade med en flaska vin att jag inte hade salmonella, medans Herren efter att ha gjort en utmärkt middag med rostasfilé och annat smått och gott (däribland den för Herren obligatoriska bearnaisesåsen), somnade i soffan.
Då jag alldeles nyligen hade börjat känna mig bättre hade jag bestämt mig för att det skulle vara en lugn hemmakväll. Jag satt alltså med mitt vin mol allena och googlade på saker som jag tycker är intressant, så som UFO'n, schampoo och kaffekoppar från IKEA.
Då och då fick jag sms från diverse personer om att jag borde ansluta mig till deras grupper av festande personer, men tackade nej, för att ju längre kvällen fortskred övergå till kanske.

Vid slaget midnatt kände jag likt Askungen den där magiska förvandlingen från proper prinsessa till vanlig white trash och begav mig mot skroten där det så lägligt ligger en privat klubb, förut i motorcykelklubbens ägo. Det hände inte så mycket där som är av intresse att förtälja, förutom att jag drack några öl och en god vän till mig på något vis förvandlades till Hulk Hogan och visade sin mest testosteronstinna sida.

Vid 4-snåret på morgonen var jag återigen hemma, skällde lite på Herren om att han skulle ta hand om mig i risk för att jag skulle kräkas, skällde lite till och verkar visst ha skickat hem honom. Kräktes gjorde jag dock inte, och jag sov som ett barn.
Vid lunch, 12 timmar efter min Askungenförvandling, vaknade jag. Lite lagom dagen-efter-seg, men inget som jag inte kunde hantera. Började mitt mission att sätta mig upp i sängen, och då hände det, min nacke knakade till och satt fast i en smått vänstervriden position. Så gårdagens kost bestod utav diklofenak, gårdagens motionsövningar bestod i att försöka smörja orudis-gel i nacken, och gårdagens look var en jag-lutar-huvudet-lite-så-här-sexigt-åt-vänster pose.

Så det var gårdagen det, idag ska jag försöka få bort stelnad orudis-gel från nackhåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar