måndag 15 augusti 2011

Att bli spådd

Ja, jag ringde nu under kvällen till en "spåtant" som vi kallar det. Frågade lite om flytt och sen lite mer generellt.
Hon sa till mig att innan året är slut så kommer jag träffa en änkeman via mitt jobb som kommer bli väldigt kär i mig, jag skulle ha intresse för honom också. Han skulle bjuda ut mig på middag ganska omgående och chans för romans fanns. Märk väl att jag inte frågade något om mitt kärleksliv.


Det som då är lite skrämmande, i och med det faktum att jag skulle möta denna man på jobbet, är ju då att jag som ni vet arbetar som undersköterska, och detta yrke utövar jag på ett äldreboende... Och jag kan ju säga att äldreboenden rent generellt "kryllar" av både änkor och änkemän.
Så innan året är slut får vi se om jag har blivit en ny Anna-Nicole Smith, och det kan ju kanske vara jättespännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar