tisdag 9 augusti 2011

Att googla med usel mus

Jag använder mig av Googles webbläsare Chrome när jag är ute på internettet. 
Chrome har den här braiga funktionen att man kan markera ett ord eller mening, högerklicka och sedan välja "Sök i Google efter *valfritt ord/fras*". 
Problemet som jag nu har är att jag missar en massa viktigt information eftersom min mus inte längre markerar ordentligt! Det kan ta upp till en halv minut att få en fras på ett par ord markerat. Ibland är det helt omöjligt att få rätt ord markerat. Det här gör ju att mitt sätt att utbilda mig på, nu när jag har tröttnat på att läsa diverse kurser på högskolan, håller på att gå i stöpet!
Det är alldeles för tidskrävande att öppna ett nytt fönster och skriva in det jag var nyfiken på. Alltså måste jag köpa en ny mus, eller så kommer min allmänbildning snart vara nere på noll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar