torsdag 4 augusti 2011

Bra kost leder till ett bättre liv

Jag tog mig till duschen, jag borstade även mina tänder, jag gick till och med så långt att jag bytte ut min grekiska-gudinnainspirerade fleeceutstyrsel mot shorts och linne. Sen begav jag mig till kvarterskiosken och köpte folköl för att fira att jag inte har salmonella.
Till min första öppnade folköl avnjöt jag ett par väl brända hot dogs. Hot dogs (korvmärket) ska i mitt tycke vara riktigt ordentligt brända, så där så att ytan blir riktigt kolsvart och hård. Det brända ska dock inte gå så långt som in i "köttet" eller vad nu en hot dog är gjord av, då är de överbrända. Det är en viss teknik i att få till den där perfekta korvbrännan.
Jag vet inte om min förkärlek för bränd korv har att göra med min mors kokkonst och min barndoms kost, det kan vara så, men om min mor skulle läsa detta antar jag att jag kommer få ett krav om dementi i kommentatorsfältet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar