torsdag 4 augusti 2011

Min produktiva dag

Den började med att jag tog lite sovmorgon, men sen dess har jag haft fullt upp.
Först och främst fick jag leta en bra stund efter en hårsnodd så jag kunde sätta upp mitt skitiga, trassliga hår och slippa den där otrevliga känslan som blir i nacken av skitig och trassligt hår.
Hårsnoddar i detta hem har en förmåga att hamna på alla möjliga ställen. Under sängen, under soffan, under en hög med post, dessa ställen är ju fullt acceptabla. Ibland hittar jag dem dock i en vattenskål, i en matskål (vilket gör att de fortfarande är användbara) och vid mindre trevliga tillfällen i en kattlåda (här går gränsen för vad jag anser vara acceptabelt att sätta i mitt hår).

Efter det har jag omsorgsfullt klätt mig i en rosa fleecepläd, liksom svept om den runt torson och vid bröstet vikt den dubbelt nedåt så att den ska sitta fast. Detta tillsammans med min håruppsättning resulterar i att jag ser ut lite som en grekisk gudinna om jag får säga det själv. En skitig grekisk gudinna i rosa fleece.

Sedan har jag bland annat rökt ett par gånger, lossat katter som fastnat med klorna i gardiner, bläddrat i skvallertidningar, besvarat online-enkäter om tampongreklam, funderat på men struntat i att borsta tänderna, samt fått ett samtal från läkaren som berättade att jag inte har salmonella.

Nu ska jag kanske duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar