tisdag 2 augusti 2011

Att förstå utrikiska 2

Sitter nu igen och bloggsurfar, och angående mitt inlägg igår så funderar jag om blogspot försöker bättra på mina språkkunskaper. Har hittills inte hamnat på en enda svenskskriven blogg, däremot än så länge:
3 bloggar på engelska
5 bloggar på malaysiska, varav en hade riktigt catchig bakgrundsmusik
1 blogg på indonesiska, denna hade också bakgrundsmusik lite i final fantasystuk

Det är snällt av blogspot att försöka utbilda mig i diverse utrikiska språk, det måste jag medge. Men de verkar ha samma syn på att lära ut olika språk som min spansklärare på gymnasiet, som första lektionen gav oss en fullständig artikel på spanska för oss att översätta. Personligen anser jag att man kan börja lite lätt så där med ett par ord eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar