torsdag 11 augusti 2011

Semester igen då

På vägen hem från jobbet mötte jag en känd och omtyckt tv-personlighet. Han är alltid lite om sig och kring sig och går oftast inte bara rakt på utan reflektar över vad som händer både framför, bakom, under och över sig.
Just idag skällde han lite på ett gäng pensionärer i en bil som glatt hade märkt vem det var som gick över övergångsstället; "Va faaan, göör inte så där!" hytte han. Här om dagen höll jag nästan på att cykla över honom när han i zick-zack både fram och baklänges gick på gång/cykelbanan och försökte föra en konversation med en person på andra sidan vägen, 50 meter bort. "Oj, oj", sa jag och log, "Hon blev förbannad på mig!" skrek han till personen på andra sidan vägen. Så jag vet inte om jag mest bara ser ut som en arg hund när jag försöker visa tänderna och le. Kanske ska satsa på det där med burka?


Tre arbetsdagar är i alla fall avklarade och nu är det dags för drygt en veckas semester. Jag har alltså sen dagen före midsommar sammanlagt arbetat 5 dagar den här sommaren, risken för att bli överarbetad är därmed inte direkt överhängande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar