fredag 5 augusti 2011

Hur det är att vara hot stuff...

Ja, nu kanske jag inte är så mycket hot stuff, det var väl kanske mer det att personen i fråga var en naiv 19-åring som såg allt i rosa skimmer.
Det här hände för många många många många år sedan, när jag var 24 eller 25. Jag hade, som alla hot chicks gör, spelat world of warcraft i ett par års tid, och under den tiden lärt känna en yngre kille från USA som hade blivit hopplöst förälskad i mig. Jag visste vad han i sin egen lilla värld kände om mig, och gjorde väl inte direkt något för att han skulle släppa fantasin. Det var ju faktiskt lite trevligt att ha en beundrare across the sea.

Det där med att ha en beundrare across the sea, slutade dock ha sin charm när jag inte längre kunde logga in på vare sig msn eller andra sociala medier utan att ha honom hoppa upp som gubben i lådan. När jag resolut slutade logga in skickade han istället små videos till min mail där han ömsom grät och ömsom förklarade sin kärlek till mig.

En dag fick jag ett mail där han förklarade att han skulle, eller hade, bokat en enkelbiljett till Sverige för att få träffa mig. Han hade lånat pengar av en god vän, och förväntades komma till Sverige inom 2 månader.
Vid det här laget blev jag arg. Riktigt förbannad. Jag tog kontakt med honom för att förklara att han skulle inte alls lägga ut alla dessa tusentals dollar på att resa till Sverige, då jag helt enkelt inte skulle gå med på att träffa honom. Vi hade många konversationer angående detta, och det hela slutade med..... att han åkte till Sverige.
Under tre månaders tid befann han sig i Stockholm, han skickade mail då och då för att berätta vad han gjorde, och frågade om vi inte kunde ses. Han tyckte att Sverige var ett underbart land, men att vi svenskar kunde vara lite svåra att prata med, förutom när vi är fulla. Ett litet citat från ett av mailen angående svenskar:
Also alot seem to just answer a question, or respond shortly and not have a lil conversation unless they are drunk. BUT drunk swedes are a totally diff story. Especially crazy druggy swedes from towns in the north.
Just fyi, the crazy drug swede told me that if you want to shoot methamphetamines, the best place is in the ass....just figured that might come in handy some day *shrug* 

Så ja, det verkade ju som att han hade lite att göra i Sverige i alla fall. Den 25e oktober det året åkte han hem igen, utan att ha träffat mig, men säkerligen många erfarenheter rikare.

Så är det alltså att vara hot stuff, man får stalkers från amerikat.




2 kommentarer:

  1. har du aldrig berättat..haha
    mom

    SvaraRadera
  2. Jag kan ju bara gissa, men jag tror att jag faktiskt har berättat detta.
    Chansen att jag skulle ha berättat och du skulle ha glömt är övervägande större än att jag, som ringer när jag slagit i en tå, inte skulle ha berättat det här för dig.

    SvaraRadera